כל הזכויות שמורות למריאלה יעבץ בוחניק - מגשרת מוסמכת ©

"להתאחד זו התחלה; 
להישאר מאוחדים זו התקדמות; 
לעבוד ביחד זו הצלחה!"

(הנרי פורד)

צור/צרי קשר בנושא גישור פנים ארגוני

גישור פנים ארגוני

אחד הגורמים המרכזים ביכולתו של ארגון להשיג את יעדיו הנו התמודדות  בונה עם מחלוקות וסכסוכים בין אנשיו לקיום של אקלים מיטבי מבוסס על תחושת בטחון, ערך ושייכות. עקב המבנה ההיררכי של ארגונים והמעורבות האישית של המנהלים , נדרשת  פעמים רבות מעורבות של מגשר חיצוני כגורם מקצועי ניטרלי  אשר יוביל תהליך לסיום הסכסוך ולשיקום מערכת היחסים בין חברי הארגון המעורבים. תהליך הגישור הפנים ארגוני מהווה כמו כן , מעבר למציאת פתרון נקודתי למשבר הנוכחי, הזדמנות מצוינת לבניית תשתית אפקטיבית להתמודדות עם קונפליקטים ומחלוקות בין הצדדים גם בעתיד ואירוע של "עצירה" ולמידה ארגונית

בניית הסכמות בארגונים

בניית הסכמות הינו תהליך של  דיאלוג  רב משתתפים המאפשר קבלת החלטות  לגבי  סוגיות הנתונות במחלוקת (או בעלות פוטנציאל לכך) ובאופן הפוגש את האינטרסים והצרכים של מקסימום בעלי עניין וחותר ליצירת תשתית של אמון  ודרכי עבודה מוסכמים.

יעוץ ארגוני בגישה נרטיבית

תהליכי שינוי הם חלק בלתי נפרד מחיי ארגון השואף לממש את יעדיו. כדי להניע תהליך של שינוי  אפקטיבי יש להבין היטב את "סיפור הארגון" הכולל אופיו , תפקודו ואת חלקו של הגורם האנושי בהתנהלות זו. תהליכים ארגוניים נרטיביים מאפשרים התבוננות ולמידה של הסיפור הארגוני הכולל חלקים המונעים ממנו לממש את  יעדיו ובנייה  וחיזוק של  נרטיבים התומכים בתרבות ארגונית רצויה. אלו תהליכים המספקים "חכות" ולא רק "דגים".

התמחויות: פיתוח זהות ארגונית, פיתוח צוות , בניית שתופי פעולה בין צוותים, ניהול קונפליקטים וכשירות תרבותית.

 

הכשרות

 

קורס גישור בסיסי בשיתוף חברת "גושרים": קורס גישור העומד בתקן של וועדת גדות, ומעניק לבוגרים תעודה של מגשר. הקורס מתקיים בקבוצות קטנות ומשלב כלים חדשניים מעולם הגישור .הוא בנוי במתכונת סדנאית וכולל לימוד תיאורטי, ניתוחי מקרה, תרגולים, סרטי הדרכה וסימולציות מונחות על ידי מאמנים מקצועיים. קורס הגישור מהווה את שער הכניסה לעולם הגישור ומיועד למי שרוצה להתחיל את דרכו כמגשר מקצועי או לחילופין ,להרחיב את "ארגז הכלים" המקצועי בתחום עיסוקו. משך הלימודים: 60 שעות אקדמיות (45 שעות שעון) ב-10 מפגשים של 4.5 שעות כל אחד.

סדנא בניהול ממשקים אפקטיבי בארגון: מחלוקות או מתח בין צוותים בארגון משפיעים באופן ישיר על טיב העבודה ועל השרות ללקוח. באמצעות למידה של כלים גישוריים , מנהלים ועובדים בארגון לומדים לנהל משא ומתן יעיל ,רגיש ומדויק להתמודדות אפקטיבית עם מחלוקות ויצירה של אקלים ארגוני מיטבי.

טיפוח אקלים חינוכי מיטבי: הכשרת אנשי חינוך בכלים גישוריים להתמודדות בונה עם קונפליקטים הנוצרים בעבודתם החינוכית מול תלמידים, מורים, הורים ומנהלים. בקורס זה מורים ומנהלים לומדים גישות שונות להתמודדות עם קונפליקט, כלים תקשורתיים ותהליך מובנה של דיאלוג מייצר ערך. כמו כן, המורים לומדים להיות מגשרים בין צדדים בקונפליקט במסגרת בית הספר ולהכשיר את התלמידים בכלים גישוריים לשיפור האקלים הכיתתי.

סדנאות למניעת אלימות בארגוני בריאות: תופעת האלימות בשרותי בריאות הינה בעיה רצינית ורבת פנים. גילוייה השונים של האלימות יוצרים תחושת פגיעות בקרב בעלי התפקידים השונים, תחושה של איום וחוסר אונים הפוגעים באיכות הטיפול הרפואי. היכולת לזהות מצבים בעלי פוטנציאל להסלמה באינטראקציה בין הצוות למטופל ומשפחתו חשובה ביותר היות והיא מאפשרת לעצור אותם בשלבים מוקדמים ולמנוע את התפתחותם לאירוע אלים והרסני.

ייעוץ ארגוני | גישור | הדרכה

מריאלה מגדרת - גישור פנים ארגוני